|
System wymiany informacji z Biurem Informacji Kredytowej G2I-BIK jest nowoczesnym rozwiązaniem automatyzującym współpracę Banku z BIK S.A. w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym, a zwłaszcza procesu weryfikacji i oceny zdolności kredytowej Klienta.
System G2I-BIK realizuje automatyczną wymianę danych w formie elektronicznej, w standardzie CPU-CPU pomiędzy systemem bankowym a bazą danych Klient Indywidualny w BIK S.A. Z banku przesyłane są zapytania o status kredytowy osoby w postaci wniosku kredytowego, z określeniem zakresu informacyjnego raportu wynikowego, którym może być:
- Bankowy Raport Kredytowy - Klient Indywidualny
- Bankowy Raport Monitorujący -Klient Indywidualny
- Bankowy Raport Monitorujący - Ocena Punktowa
- Bankowy Raport Monitorujący - Klient Indywidualny – Przedsiębiorca
- Bankowy Raport - Zarządzanie Klientem Indywidualnym
- Bankowy Raport - Zarządzanie Klientem Indywidualnym – Ocena Punktowa
W odpowiedzi system informatyczny SI Klient Indywidualny BIK S.A. przesyła zwrotnie do systemu G2I-BIK raporty dotyczące historii obsługi kredytowej rachunków konsumenta, a w zależności od decyzji wzbogacone oceną punktową (BIKSco) lub informacją z Biura Informacji Gospodarczej.
Automatyzacja obsługi wymiany danych jest realizowana w następujący sposób:
- weryfikacja danych wejściowych z systemu bankowego:
-
- zakres informacji
- wypełnienie pól obligatoryjnych
- konwersja z formatu wejściowego banku (XML) na @format wymagany przez BIK S.A.
- obsługa @formatu CPU-CPU BIK SA; zapytania, raporty BIK
- obsługa komunikatów administracyjnych,
- obsługa IBM WebSphere MQ,
- odbiór raportów z BIK w @formacie, konwersja i przekazanie do systemu bankowego, w formacie XML
- obsługa komunikatów administracyjnych przesyłanych przez BIK S.A.
Korzyści wynikające z zastosowania rozwiązania G2I-BIK opracowanego przez Big Consulting sp. z o.o.:
- pełna automatyzacja procesu wymiany danych z systemem obsługi wniosków kredytowych Banku,
- otrzymywanie odpowiedzi w postaci umożliwiającej dalsze przetwarzanie w systemach własnych banku,
- możliwość integracji z systemami bankowymi na poziomie wymiany danych (np. system obsługi wniosków kredytowych, system scoringowy),
- możliwość monitorowania połączenia i informowania o zakłóceniach w transmisji danych,
- bieżące dostosowanie do zmian formatu i zakresu danych wymaganych przez SI Klient Indywidualny BIK S.A.,
- obniżenie kosztów administracyjnych (zarządzanie użytkownikami) korzystania z SI BIK S.A., jeden login / jedno hasło / jeden certyfikat.
System obsługi wymiany informacji G2I-BIK zaprojektowany został dla banków dysponujących zarówno scentralizowaną jak i rozproszoną architekturą systemów obsługi kredytowej.
Gate-To-Information (G2I)
System G2I-BIK może współpracować samodzielnie z systemem informatycznym Banku, ale może być jednym z modułów komunikacyjnych głównego produktu spółki tj. systemu Gate-To-Information. Takie wykorzystanie systemów umożliwia swobodne i konfigurowane w dowolnym momencie rozszerzenie źródeł pozyskiwania danych o Klientach.
Gate-To-Information obecnie obsługuje ponad 10 źródeł informacji gospodarczej, takie jak biura informacji gospodarczej, Krajowa Giełda Wierzytelności, bazy branżowe banków (SWI-BR i SWI-DZ), rejestr KRS i Regon oraz inne źródła wskazane przez Klientów.
|
|