Nasza Strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej w naszej Polityce cookies.
Klikając „Rozumiem”, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies do celów statystycznych.
Zapoznaj się z ustawieniami swojej przeglądarki internetowej, aby zarządzać plikami cookies.

Polityka Cookies    ROZUMIEM

Źródła danych » Rejestry Rządowe » Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) to system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych, tj. osobach sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką.

Do zgłaszania informacji do CRBR i ich aktualizacji są obowiązane m.in.:

  • spółki jawne
  • spółki komandytowe
  • spółki komandytowo-akcyjne
  • spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
  • proste spółki akcyjne (od 2020-03-01)
  • spółki akcyjne, z wyjątkiem spółek publicznych

Instytucje obowiązane (m.in. firmy leasingowe, faktoringowe, pożyczkowe, ubezpieczeniowe, operatorzy płatności, banki), w ramach stosowanych środków bezpieczeństwa finansowego zobowiązane są m.in. do:

  • identyfikacji beneficjenta rzeczywistego oraz weryfikacji jego tożsamości
  • ustalenia struktury własności i kontroli,
  • dokumentowania zastosowanych środków bezpieczeństwa finansowego oraz wyników bieżącej analizy przeprowadzanych transakcji.

Weryfikacja beneficjenta rzeczywistego polega na potwierdzeniu ustalonych danych identyfikacyjnych na podstawie dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub dokumentu zawierającego aktualne dane z wyciągu z właściwego rejestru (CRBR) lub innych dokumentów, danych lub informacji pochodzących z wiarygodnego i niezależnego źródła.

Weryfikacja tożsamości beneficjenta rzeczywistego następuje przed nawiązaniem stosunków gospodarczych lub przeprowadzeniem transakcji okazjonalnej.

Obowiązek wykazania przed Organami kontroli, że zostały zastosowane odpowiednie środki bezpieczeństwa finansowego, ciąży na instytucji obowiązanej

Big Consulting Sp. z o.o. © 2004-2021 • Wszystkie prawa zastrzeżone •